Συμμέτοχος σε φόνο ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών; Η απάντηση από τον π. Αθανάσιο Μυτιληναίο.

ορθοπραξία

 



Κατά τον λαό και οι άρχοντες. Εκκλησιαστικοί και μη. Είναι δεδομένο αυτό. Όπως είναι  δεδομένο ότι ο Θεός δεν είχε και χειρότερους να μας στείλει, καθώς για τις αμαρτίες μας συμβαίνουν όλα όσα αδιανόητα συναντάμε.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, για πολλοστή φορά, όχι μόνο προβληματίζει, αλλά και κατασκανδαλίζει τους πάντες. Πολλά και διάφορα τραγικά πράγματα είπε και αυτή την φορά, σε συνέντευξη του στα ΝΕΑ (όπως το ότι θα εξεταστεί το θέμα της καύσεως των νεκρών – κάποια στιγμή), όμως ένα ξεχώρισε. Η πλάγια νομιμοποίηση των εκτρώσεων:

“E: Πριν από λίγους μήνες η Ιερά Σύνοδος συνιστούσε στις γυναίκες να αποφεύγουν τις εκτρώσεις με τη λογική ότι η εκούσια έκτρωση είναι «φόνος». Είναι και προσωπική σας άποψη;

Απ. Αρχιεπισκόπου: Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε είναι να πούμε αν ήταν η αδελφή μου, αν ήταν οικογένειά μου, πώς θα το αντιμετώπιζε αυτό; Είναι μέγα θέμα. Για παράδειγμα έρχεται μία γυναίκα στον εξομολόγο και του λέει «ο γιατρός διέγνωσε αυτά κι αυτά κι αυτά». Τι θα πω; Δεν μπορείς να κάνεις έκτρωση; Είναι μέγα θέμα. Αυτά τα προβλήματα δεν δέχονται γενικές απαντήσεις. Ούτε κάντε αυτό, κάντε εκείνο. Γι’ αυτό λέμε ότι μας χρειάζονται ικανοί ποιμένες. Γενικά πάντως λέμε ότι δεν πρέπει να γίνεται. ”

(Από την συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου στα ΝΕΑ – Αναδημοσίευση από την σελίδα arxon.gr)

 

Φριχτό το τι βλέπουν τα μάτια μας. Και προσέξτε, δεν θα μπορούσε να πει κάτι χειρότερο. Άλλωστε γίνεται ένα βήμα την φορά. Και σε 1-2 χρόνια, ποιος ξέρει τι καινούριο θα μας ξεφουρνίσουν οι εκκλησιαστικοί μας ηγέτες, αναφορικά με το ζήτημα. Από τα «θεραπευτικά έμβρυα» όπως ονόμαστηκαν τα εκτρωμένα έμβρυα που χρησιμοποιήθηκαν για τα εμβόλια, στην συμμετοχή σε φόνο για …ιατρικούς λόγους.

Ό,τι και να πει κανείς είναι μάταιο πάντως, και καλύτερα ο περαιτέρω σχολιασμός να γίνει από έναν «ειδικό» σε τέτοια ευαίσθητα θέματα. Τον πατέρα Αθανάσιο Μυτιληναίο:

«…Όταν υπάρχει εντολή «ου φονεύσεις» δεν αφήνει περιθώρια! Ου φονεύσεις! …Μα! Δεν υπάρχει ΜΑ, είδατε τι είπα προηγουμένως; Με την ανθρώπινη μας λογική βγάζουμε αυτά τα συμπεράσματα.. δεν μπορούμε όμως να επικαλεστούμε την ανθρώπινη λογική, την οποία επικαλείται και η ιατρική επιστήμη! Σου λέει «ακούστε κύριε μου, διότι θα έχουμε ένα παιδί τέτοιο και τέτοιο, δεν σας συμφέρει» κλπ κλπ.

Ή κινδυνεύει η ζωή της μητέρας… Άλλο αυτό.. Και εάν δεν γίνει έκτρωσις τότε θα πεθάνει η μητέρα βέβαια, και το παιδί μαζί.. Υπάρχει και περίπτωση να γεννηθεί το παιδί αλλά η μητέρα να μην πεθάνει.. […] Τέλος πάντων, μια γυναίκα στην Αγγλία εγκυμόνησε και της είπαν, οπωσδήποτε να κάνει έκτρωση. Εγώ, είπε; Ποτέ! – Μα, θα πεθάνεις. Ας πεθάνω! Και εγέννησε και γι’ αυτό και η ειδήση έγινε γνωστή σε όλη την υφήλιο. Και το παιδί είχε άκραν υγεία και η μητέρα δεν πέθανε. Και ήτο ευτυχής! Είναι αυτός ο ορθολογισμός ο οποίος μας διακρίνει. -πως και να έχει το πράγμα, ό,τι και να συμβαίνει δεν πρέπει να κάνουμε έκτρωση, διότι, διότι… […] Μας απαγορεύεται οπωσδήποτε να κάνωμε έκτρωση, όπως κι αν έχει το πράγμα. Μην πειστείτε από την ιατρική. Η ιατρική  κινείται, θα το πω δεύτερη φορά, κινείται επί ορθολογιστικού επιπέδου. Λίγοι είναι οι γιατροί που κινούνται και επί του επιπέδου της πίστεως. Οι πιο πολλοί επί του επιπέδου του ορθολογισμού. Λοιπόν! Ου φονεύσεις χωρίς περιθώρια και χωρίς περιθώρια ερμηνευτικά! »

(23-10-94 – Ἐπιτρέπεται ἡ ἔκτρωση σέ περίπτωση Ἔιτζ; ” Ἀπαντήσεις ἀποριῶν Κατηχητικοῦ. – Ἀνωτέρου Κατηχητικοῦ Σχολείου- βίντεο Ασπάλαθος – απομ/φώνηση αποσπάσματος orthopraxia.gr

Καλείται ο αρχιεπίσκοπος να δώσει εξηγήσεις και να διαλέξει αν θα θυσιάζει παιδιά στον βασιλιά Μολώχ, ή πνεύμα συντετριμμένο και τεταπεινωμένο στον άγιο Τριαδικό Θεό.

Αν κάποιος διαφωνεί με τα όσα γράφω, ας μην τα βάλει μαζί μου. Ας τα βάλει με τον πατέρα Αθανάσιο και την …αγία Γραφή!

Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Χρήστος Βλαμάκης για το orthopraxia.gr


[1] “Ἐπιτρέπεται ἡ ἔκτρωση σέ περίπτωση Ἔιτζ;” – π. Αθ. Μυτιληναίος

[2] Όλη η συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου εδώ:

https://arxon.gr/2023/02/mia-ef%CE%84-olis-tis-ylis-apokalyptiki-synenteyxi-toy-archiepiskopoy-ieronymoy/

Προηγούμενο άρθροΠολλή αγάπη κλείνει στο στήθος του ο λαός μας (Φ. Κόντογλου)
Επόμενο άρθροΔικαιοκρισία καὶ ἀγώνας ὑπὲρ τῆς πίστεως καὶ τοῦ ἀνθρώπου. (Γεώργιος Κ. Τζανάκης).

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Να μην νομιμοποιήσουμε τις αμαρτίες μας.
    Εάν όντως ο Ιερώνυμος είπε ότι στις περιπτώσεις που ο γιατρός συνιστά την έκτρωση, νομιμοποιείται ο εξομολόγος να δώσει και εκείνος την συγκατάθεσή του, τότε εδώ ο λόγος του αρχιεπισκόπου είναι αντίθετος με τον λόγο του Χριστού!
    Ο αρχιεπίσκοπος διδάσκει ενάντια στην εντολή του Χριστού;;;;!!
    Είμαι αμαρτωλή, και επομένως δεν είμαι σε θέση να κατακρίνω τον αρχιεπίσκοπο για προσωπικές του τυχόν αμαρτίες, ούτε είμαι σε θέση να κατακρίνω τις γυναίκες που έκαναν ένα τέτοιο διάβημα (ο Χριστός έχει την εξουσία να τους δώσει την άφεση των αμαρτιών), αλλά δεν μπορώ να έχω κεφαλή της εκκλησίας της οποίας αποτελώ μέλος, έναν αρχιεπίσκοπο που διδάσκει ενάντια (!) στον λόγο του Χριστού (!);;.
    Ο Χριστός είναι η κεφαλή της εκκλησίας μας.
    Να βγει να ανακαλέσει δημόσια.
    Ακόμη και αν δεν είπε τα λόγια αυτά, να βγει να ξεκαθαρίσει δημόσια την θέση του.
    Εάν όντως είπε τα λόγια που αναφέρετε στο άρθρο σας, στην συνείδησή μου έχει καθαιρεθεί ως αρχιεπίσκοπος.
    Η διοικούσα εκκλησία ας πράξει και εκείνη κατά συνείδηση.

Αφήστε μια απάντηση