π. Ευάγγελος Παπανικολάου – ομιχλώδη τιτιβίσματα…

π. Ευάγγελος Παπανικολάου – ομιχλώδη τιτιβίσματα…(22.10)

«Και μάσκες θα φορέσουμε. Και βρακιά άμα θέλεις άλλο χρώμα θα βάλουμε. Ό,τι θέλεις θα κάνουμε, αρκεί να μπορώ να μπω να κοινωνήσω εκεί μέσα. Θα σε υπακούσω. Γιατί; Γιατί το τιμιότερο πράγμα θα με κάνει να σεβαστώ τα υπόλοιπα. Δεν με νοιάζει. Θέλω το τιμιότερο εγώ που είναι η Θεία Κοινωνία. Γι’ αυτό, κάντε αυτήν την υπακοή που είναι μια υπακοή, ξέρετε, αυτό ναι ναι ναι, να περάσουμε το ποτάμι. Προσκυνούμε τον πειρασμό να περάσουμε το ποτάμι.» [τέλη Σεπτεμβρίου 2020 π. Ευάγγελος Παπανικολάου]

 

«Στην αρχή τις ανεβάσανε (σ.σ. τις Ιερές Εικόνες) ψηλά. Έτσι κάνουνε. ‘Ελάτε δεν πειράζει…’ Τις ανεβάζουνε ψηλά. Μετά όταν είδανε ότι ο λαός έβαζε μία σκάλα και τις ακουμπούσε, έλεγε ‘Όχι, θα τις βάλουμε πολύ πιο ψηλά’. Τις ανεβάσανε ακόμα πιο ψηλά. Μετά όταν ο λαός άρχισε και έκανε φασαρία και δέρνανε και έπεφτε ξύλο κτλ., λέει, θα τις βγάλουμε τελείως. Μετά λένε θα τις κάψουμε… Δηλαδή, βλέπετε, η αίρεση και αυτό το πράγμα πάει σιγά-σιγά, σιγά-σιγά και σου λέει, ‘Θα το συνηθίσουνε, θα το συνηθίσουνε…’. Αλλά αν υπάρχουν ομολογητές και ξεσηκώνουν τον κόσμο δεν μπορούν να το συνηθίσουνε. Γι’ αυτό εμείς πάθαμε κάτι. Δεν έχουμε ομολογητές. Αυτό επάθαμε. Δεν έχουμε Χριστιανούς. Δεν έχουμε ούτε ιερείς, ούτε παπάδες ούτε δεσποτάδες, οι οποίοι να είναι ομολογητές. Να έχουν τη διάθεση να περπατάνε στο δρόμο και να ομολογούν τον Χριστό…» [αρχές Οκτωβρίου 2020 π. Ευάγγελος Παπανικολάου]

Υποβοηθούμενος προφανώς από τον «πληθωρικό» του λόγο, ο π. Ευάγγελος Παπανικολάου έχει το χαρακτηριστικό γνώρισμα να προβάλλει αντίθετες θέσεις και να δείχνει ότι προχωράει στην ίδια κατεύθυνση. Στην ταραγμένη εποχή όμως που ζούμε, όπου έχουμε ανάγκη από καθαρές κουβέντες, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για το που αποσκοπεί όλη αυτή η αντιγνωμία. Είναι απλά τόσο «πληθωρικός» στις απόψεις του ο π. Ευάγγελος διότι έχει για όλα «πληθωρικές» εξηγήσεις, ή μήπως το κοινό «σερβίρεται» με έναν πολύ ιδιαίτερο (σχεδόν αόρατο) τρόπο την «γραμμή» που πρέπει να ακολουθήσει στα κρίσιμα τρέχοντα θέματα;

Το ελάχιστο πάντως που πρέπει να ειπωθεί για τις παραπάνω τοποθετήσεις είναι ότι δεν είδαμε ποτέ τους Αγίους να προσκυνούν τον πειρασμό για να περάσουν το ποτάμι! Για πράγματα τα οποία εμείς θεωρούμε ασήμαντα οι Άγιοι έδιναν ακόμη και τη ζωή τους. Στην Εκκλησία όλα είναι σημαντικά. Κάθε φορά που ξηλώνεται ένα πετραδάκι γίνεται πιο εύκολο να ξηλωθεί και το διπλανό του, μέχρι να μην μείνει τίποτε όρθιο στο τέλος. Ποιός είναι αυτός που αποφασίζει ότι ήλθε η ώρα για εκπτώσεις και ξηλώματα στην Εκκλησία; Υπάρχουνε και τέτοιες ώρες; Αυτοί που έλεγαν τέτοια πράγματα ήταν με την Εκκλησία ή με τους εχθρούς Της; Τι πάει να πει προσκυνάμε τον πειρασμό μέχρι να περάσουμε το ποτάμι; Ποιον πειρασμό και πού βρίσκεται η απέναντι όχθη; Γνωρίζει ο π. Ευάγγελος πως, που και πότε τελειώνει αυτό το ποτάμι; Διότι εάν προσέξουμε τα λεγόμενα των ενορχηστρωτών της νέας τάξεως (βλ. πχ. Κλάους Σβαμπ, ιδρυτή και πρόεδρο του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που είδε μαζί με τον ΟΗΕ και το ΔΝΤ την λεγόμενη «πανδημία» του κορωνοϊού ως την καλύτερη ευκαιρία για μια μεγάλη επαναρρύθμιση του πλανήτη) το κυρίως ζητούμενο στη νέα τάξη δεν είναι κάποια εξωτερική αλλαγή αλλά η αλλαγή που θα υποστεί ο ίδιος ο άνθρωπος. Μήπως λοιπόν η «απέναντι όχθη» σε αυτό το ποτάμι βρίσκεται εντός μας και ονομάζεται λήθη και προδοσία; Μήπως το μόνο που χρειάζεται για να περάσουμε «απέναντι» είναι να συνταχθούμε με εκείνους που βρίσκονται απέναντι στην Εκκλησία; Πώς θα είμαστε και ποιοί θα είμαστε στην «απέναντι όχθη» όταν για να βρεθούμε εκεί θα έχουμε πνίξει μέσα στο ποτάμι την Πίστη; Και λίγο αργότερα σε άλλη ομιλία ο π. Ευάγγελος αφήνει το ποτάμι και μας λέει τα ακριβώς αντίθετα και αυτονόητα, ότι η αίρεση προχωράει και συνηθίζεται διότι μας λείπουν οι ομολογητές.

Οι διώκτες της Εκκλησίας πάνω στην ίδια «λογική» της «μεταδοτικότητας του ιού» προσβάλλουν την Θεία Κοινωνία, τον ασπασμό των ιερών Εικόνων, των ιερών Λειψάνων κτλ. Πίστευε ό,τι θες, λένε για την Θεία Κοινωνία αλλά η κοινή λαβίδα είναι πρόβλημα. Πίστευε ό,τι θες για τις Ιερές Εικόνες αλλά το υλικό της Εικόνας που ακουμπάνε τα χείλη σου είναι πρόβλημα. Τι θα πεις εσύ; Το δέχομαι στην μία περίπτωση αλλά στην άλλη όχι; Και στους εκκλησιαστικούς που αναπτύσσουν και τις ανάλογες ψευτοθεολογίες για να στηρίξουν αυτές τις βλάσφημες καινοτομίες πως απαντάς; Όταν κάνεις αυτά που λένε δεν συμβάλλεις κι εσύ στην εισαγωγή αιρέσεων μέσα στην Εκκλησία; Τι είναι αυτές οι αιρέσεις; Προσωρινές για να μας βοηθήσουν να περάσουμε το ποτάμι; Από την στιγμή που έχω πει ‘ναι’ σε όλα τα άλλα, δεν βρίσκομαι ήδη στη μέση της διαδρομής για να προδώσω και την Θεία Κοινωνία; Με την «λογική» που μας επιβάλλουν και την δική μας υποχωρητικότητα αυτό το «Αρκεί να μπορώ να μπω να κοινωνήσω εκεί μέσα. Θα σε υπακούσω», που λέει ο π. Ευάγγελος, είναι ανοιχτή πρόσκληση στους εχθρούς να φτάσουν μέχρι και την Θεία Κοινωνία. Ήδη ξεκίνησαν να βαράνε πάλι τα τύμπανα οι εχθροί της Θείας Κοινωνίας. Και γιατί να με δεχθεί ο Χριστός στο Σώμα Του όταν εγώ έχω ήδη αρνηθεί ως «μολυσμένους» τους Χριστοφόρους Αγίους Του;

«Δια της προσκυνήσεως βεβαιώνεται, αφενός η σχέση πρωτοτύπου και εικόνος, ότι δηλαδή η προσκύνηση διαβαίνει προς το πρωτότυπο άμεσα. Και δεύτερον, ότι η εικόνα, ανεξαρτήτως του υλικού της, γίνεται φορέας της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος που είχε ο εικονιζόμενος ζων.» [Καθ. Δημήτριος Τσελεγγίδης]

Μαζί με τα προαναφερθέντα ο π. Ευάγγελος φαίνεται να προωθεί και την κακοδοξία του εθνοφυλετισμού. Παράλληλα έχει κηρύξει πόλεμο και στους αποτειχισμένους, στους οποίους δεν ξεχνάει που και που να πετάξει κάποια (άσχετη συνήθως) μπηχτή στις ομιλίες του, και τους οποίους φαίνεται να χρησιμοποιεί για να περιθωριοποιήσει όσους εναντιώνονται στην εκκλησιαστική πολιτική ορθότητα..

«Οι παμπόνηροι οι Ρώσοι να ξέρετε δεν μας αγαπήσανε ποτέ.» …

Αναφέρει το παράδειγμα του Αγίου Μαξίμου του Γραικού που οι Ρώσοι τον έθεσαν σε άδικη ακοινωνησία και συνεχίζει:

«Την έχουν εύκολη την ακοινωνησία. Είναι παλιά τους συνήθεια αυτή. Να το προσέχετε αυτό.» … «Αυτοί είναι οι Ρώσοι. Και αυτό το χαρίζω σε όλους αυτούς που τους υπερασπίζονται γιατί θέλουν να πολεμήσουν τον Πατριάρχη, γιατί θέλουν να κάνουν τους αποτειχισμένους. Τους το χαρίζω δώρο. Να ξέρουνε ότι τον Άγιο Μάξιμο τον Γραικό για την Ορθοδοξία του και την Ορθοπραξία του, αυτοί, που απόγονοι είναι αυτοί οι καινούριοι, λοιπόν τον είχανε καταδικασμένο σε ακοινωνησία. Τον Άγιο Μάξιμο τον Γραικό

Δεν μπορώ να γνωρίζω αν ο π. Ευάγγελος απευθύνεται σε κάποιους ανθρώπους συγκεκριμένα αλλά είναι και αυτό ένα παράδοξο, ο δημοφιλής π. Ευάγγελος να προωθεί τον εθνοφυλετισμό των γεωπολιτικών συμφερόντων, των σχισμάτων και της διαίρεσης, και παράλληλα να πετάει σπόντες σε όσους εφαρμόζουν την αγιοπατερική αποτείχιση που προφυλάσσει, σύμφωνα με τους Πατέρες, από τα σχίσματα. Για να δούμε την διαφορά και πως πρέπει να προσεγγίζεται το θέμα του εθνοφυλετισμού, παραπέμπω σε ένα πολύ ωραίο άρθρο του Μοναχού Σεραφείμ (Ζήση) με τίτλο «Τήν Ὀρθοδοξία ἤ τά Προσκυνήματα; Μία μικρή τρήση στόν ἑλληνικό ἐθνοφυλετισμό», που έπεσε στην αντίληψή μου λίγο πριν ξεκινήσω να γράφω αυτό το άρθρο.

Αλλά μιας και το έφερε ο λόγος. Την ακοινωνησία που επέβαλε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος στον μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, ο π. Ευάγγελος την ξέχασε; Τι σχέση έχει ο Άγιος Μάξιμος ο Γραικός που τέθηκε σε άδικη ακοινωνησία για τις Ορθόδοξες θέσεις του με τον οικουμενιστή πατριάρχη Βαρθολομαίο που τέθηκε σε ακοινωνησία επειδή μπήκε σε κοινωνία με ακοινώνητους, αβάπτιστους, ουνιτίζοντες, καθηρημένους, αμετανόητους σχισματικούς; Φταίει η Ρωσία που ο πατριάρχης Βαρθολομαίος της έδωσε στο πιάτο το «ηθικό» προβάδισμα με τις αντικανονικές και βλάσφημες ενέργειες που διέπραξε; Γνωρίζει ο π. Ευάγγελος ότι οι ξεσαλωμένοι σχισματικοί της Ουκρανίας τον τελευταίο καιρό τελούν μιαρές κοινές ακολουθίες με παπικούς, ουνίτες και άλλους σχισματικούς; Αιδεσιμολογιώτατε π. Ευάγγελε, ωρύεστε για το σβηστό καντήλι του Κολοκοτρώνη και για την αυτοθυσία του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, αλλά με την στάση σας στηρίζετε τα αίσχη στην Ουκρανία με τα οποία γίναμε συνέταιροι. Τον Πατροκοσμά και τον Κολοκοτρώνη τους ρωτήσατε που το κάνετε στα ονόματά τους;

Από την αρχή αυτής της ιστορίας με το Ουκρανικό το Φανάρι έριξε βάρος στην προπαγάνδα του εθνοφυλετισμού για να αντισταθμίσει την κατάφορη παραβίαση των Κανόνων και των Αποφάσεων των Οικουμενικών Συνόδων. Όλοι θυμόμαστε και φρίττουμε με τις ανοησίες που ακούστηκαν κατά την διάρκεια της συνεδριάσεως της Ιεραρχίας για το Ουκρανικό. Δυστυχώς ο π. Ευάγγελος συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο, περιορίζοντας μάλιστα σκοπίμως όσους διαμαρτύρονται για τους χειρισμούς στο Ουκρανικό σε όσους έχουν αναπαυθεί στην αγιοπατερική αποτείχιση. Όσοι λέει, υπερασπίζονται τους Ρώσους το κάνουν επειδή «…θέλουν να πολεμήσουν τον Πατριάρχη, γιατί θέλουν να κάνουν τους αποτειχισμένους.» Βέβαια δεν λέει «αγιοπατερική αποτείχιση», διότι ποιος γνωρίζει για τον 15ο Κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου επί Μεγάλου Φωτίου; Πετάει για τους ακατήχητους και ανενημέρωτους ένα σκέτο «αποτειχισμένους» με θυμωμένο και απαξιωτικό ύφος για να τους υπονοήσει ότι μόνο κάποιοι «βαρεμένοι», «ακραίοι», και «περιθωριοποιημένοι» «ζηλωτές» εναντιώνονται στον άγιο Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Εν τω μεταξύ, μόνο τρεις Τοπικές Εκκλησίες έχουν αναγνωρίσει τα σχισματικά καρτούν στην Ουκρανία, δηλαδή, η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως που ξεκίνησε αυτήν την ιστορία, η Εκκλησία της Ελλάδος, που άγεται και φέρεται από τις εκάστοτε Ελληνόφωνες κυβερνήσεις και η Εκκλησία της Αλεξανδρείας, που εξαρτάται οικονομικά από την Ελλάδα. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος Β’ αναγνώριζε μόνο την κανονική Εκκλησία της Ουκρανίας του Ονουφρίου μέχρι που έκανε την ξαφνική κολωτούμπα.

Σύμφωνα δηλαδή με το σκεπτικό του π . Ευάγγελου έχουμε τα εξής:

*έναν ποδοσφαιρικό αγώνα Ελλάδος – Ρωσίας (οι προτεσταντικές ΗΠΑ κάνουν απλά βόλτες γύρω από το Φανάρι) στον οποίον πρέπει να διαλέξουμε κερκίδα

*τα μπατζάκια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στάζουν από κανονικότητα στο Ουκρανικό, και

*οι 11 εναπομείνασες Τοπικές Εκκλησίες που δεν αναγνωρίζουν τους καραγκιοζοπαίχτηδες του Επιφανίου είναι αποτειχισμένες!!

Την Ορθοδοξία που πλήττεται με το διαίρει και βασίλευε που εγείρει ο εθνοφυλετισμός μεταξύ των Ορθόδοξων Ελλήνων και των Ορθόδοξων σλαβόφωνων γιατί δεν την βλέπει ο π. Ευάγγελος; Γιατί δεν βλέπει ότι μέσα από αυτό το διαίρει θέλουν να βασιλεύσουν οι προτεστάντες και οι παπικοί Δυτικοί (ΗΠΑ) που βρίσκονται πίσω από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο; Δεν είναι κατάντια να υποστηρίζουν οι πατριαρχικοί τον Μπάιντεν που μισεί την Ορθόδοξη Σερβία και προωθεί την ομοφυλοφιλία; Με πόσα άλλα αντίχριστα διαστροφικά βοθρολύματα θα πνίξουμε τα παιδιά μας στα σχολεία για να κάνουν την δουλειά τους οι αντίχριστοι «προστάτες» των προσκυνημάτων;

Ο Θεός να μας ελεήσει.


ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η αλήθεια ζει στο φως και όσο θέλουν κάποιοι να την σκοτίζουν δεν τα καταφέρνουν. Οι καιροί που ζούμε είναι δύσκολοι. Ή με τον Χριστό ή χωρίς Χριστό και μακριά Του. Είναι ύπουλο και υποκριτικό όταν ο εχθρός είναι προ των πυλών να σπέρνετε διχόνοια. Ο π. Ευάγγελος ομολογεί Χριστό και διδάσκει Ορθοδοξία.

    • Αγαπητή Καλλιόπη,

      Εμείς σπέρνουμε διχόνοια, ή εκείνος; Ομολογεί Χριστό, λέτε. Σοβαρά; Από που προκύπτει, από ‘κει που λέει να φοράμε μασκούλες και βρακιά πολύχρωμα ή από ‘κει που λέει πως χτυπάμε τον Πατριάρχη;

      Ποιος λέει ότι δεν μας αγάπησαν ποτέ οι Ρώσοι. Εμείς, ή εκείνος;

      Μοιραζόμαστε την ίδια πίστη, με τους Ρώσους; Ναί ή όχι;

      Θέτει κάποια ερωτήματα η γράφουσα. Θα απαντηθούν;

      ΧΒ

  2. Αν θέλετε ακούστε όλες τις ομιλίες του π. Ε. Παπανικολάου στο διαδίκτυο. Απομονώνομένα κομμάτια από ομίλιες δεν οδηγούν σωστά. Η ζωή και το έργο του π. Ε. Παπανικολάου μέχρι τώρα ήταν υπερ της Ορδοδοξίας και του Ελληνισμού. Σας ευχαριστώ που απαντήσατε στο σχόλιο μου.

Αφήστε μια απάντηση