Μαργαριτάρια Λεμεσού Αθανασίου – 1 !

Μαργαριτάρια Λεμεσού Αθανασίου – 1 !

ΜΕ ΠΟΛΥ ΣΥΝΕΣΗ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΔΕΙΑΣΕ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ !!

 

2ο Ψηφιακό Αρχονταρίκι με τον Μητροπολίτη Λεμεσού κ. Αθανάσιο [από το 1.18.00 περίπου]

 

π. Νικόλαος Μαυρουδής: … Μία ερώτηση των ημερών. Όλοι γνωρίζουμε, όλοι βιώνουμε διάφορες δοκιμασίες, διάφορες καταστάσεις στην Ελλάδα, σε όλον τον κόσμο. Και υπάρχει αυτό το θέμα των κεκλεισμένων των Εκκλησιών. Διχάζεται ο κόσμος. Άλλοι δεν μπορούν να το διαχειριστούν κτλ. Πώς θα διαχειριζόταν ο Γέροντας μία τέτοια κατάσταση στις μέρες μας και τι μπορούμε να συμβουλεύσουμε τους ανθρώπους, οι οποίοι αγανακτούν με όλες αυτές τις δοκιμασίες που περνάμε;

Μητρ. Λεμεσού Αθανάσιος: Πολύ ωραία η ερώτησή σου πάτερ μου και ευχαριστώ πάρα πολύ. Ο Γέροντας αδελφέ μου ήταν άνθρωπος ο οποίος εκινείτο με μεγάλη άνεση και με ελευθερία σε οτιδήποτε είχε μπροστά του και πιστεύω ότι ο Γέροντάς μας θα ήταν άνθρωπος που θα έκανε υπακοή στην Εκκλησία. Γιατί αυτό μας εδίδασκε πάντοτε. Και δεν στεκόταν στο αν θα πάει στην Εκκλησία ή όχι, αλλά όπου κι αν ήταν, ήταν ο τόπος του Εκκλησία.

Να σας πω ότι εμάς όταν ήμασταν νέοι μοναχοί και ήμασταν καμιά φορά εκτός Αγίου Όρους στην Θεσσαλονίκη στο κονάκι μας, όπως το ελέγαμε, δεν μας επέτρεπε να πάμε Εκκλησία ο Γέροντας. Έλεγε είσαστε νέοι Μοναχοί. Δεν πρέπει να πηγαίνετε στην Εκκλησία μέσα στον κόσμο. Να μείνετε στο κελί σας και να προσεύχεστε εκεί. Και μέναμε στο κονάκι μας και δεν πηγαίναμε στην Εκκλησία στον κόσμο γιατί ήθελε να μέναμε απερίσπαστοι χωρίς να σκανδαλίζουμε και να σκανδαλιζόμαστε κι εμείς. Και αυτό το έκανε και ο ίδιος. Προσευχόταν στο δωμάτιό του, στο κελλάκι του.

Λοιπόν. Ο Γέροντας ήταν άνθρωπος της υπακοής και αυτό το οποίο γίνεται σήμερα η Εκκλησία μας το εισηγείται και η Εκκλησία το αποδέχεται. Καλόν είναι να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία πάτερ. Αυτή είναι η πιο μεγάλη ασφάλεια παρά να κάνουμε πράγματα δικά μας και να ιδιορρυθμούμε και να κατακρίνουμε την Εκκλησία και τους ποιμένες μας. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο και πολύ χειρότερο. Η υπακοή στην Εκκλησία δεν βλάπτει ποτέ. Η ανυπακοή φέρνει πάντοτε κακά αποτελέσματα. Έστω κι αν μας στενοχωρεί.

Όλοι μας στενοχωρούμαστε. Είσαι διάκονος. Ξέρεις ότι όταν λειτουργούμε σε άδειες Εκκλησίες θλιβόμαστε όλοι μας. Αλλοίμονο, εμείς θλιβόμαστε πιο πολύ. Αλλά είναι μία οικονομία, μία διαχείριση ενός φαινομένου πρωτόγνωρου που η Εκκλησία το κάνει με πολύ σύνεση και με πολύ αγάπηΔεν το θέλουμε αλλά αναγκαστήκαμε και το κάνουμε για το καλό του κόσμου.

Να ‘σαι καλά Διάκο μου. Η Παναγία μαζί σου.

***

ΣΧΟΛΙΟ

«...αυτό το οποίο γίνεται σήμερα η Εκκλησία μας το εισηγείται και η Εκκλησία το αποδέχεται.…» «Καλόν είναι να κάνουμε υπακοή στην Εκκλησία πάτερ

Να παρακολουθούμε την γλώσσα που χρησιμοποιούν για να βλέπουμε με ποια τεχνάσματα στρογγυλεύουν την δεσποτική τους αυθαιρεσία. «Η Εκκλησία μας» λέει, «το εισηγείται και … το αποδέχεται» και καλό θα είναι να της κάνουμε υπακοή.

Δεν αποφάσισαν εκείνοι, οι δεσποτάδες! Όχι. Μία αόρατη και ξεχωριστή οντότητα έκανε την εισήγηση και την αποδέχθηκε! Και θα κάνει και εκείνος υπακοή σε αυτήν την αόρατη Εκκλησία!

Έγινε όμως έτσι; Αποφάσισε κάποια αόρατη Εκκλησία; Όχι βέβαια. Ο Μητροπολίτης Λεμεσού αποφάσισε μαζί με όσους άλλους συνεπισκόπους του να υποκύψουν στα κελεύσματα της νέας τάξεως. Το παραδέχεται και στο τέλος «Δεν το θέλουμε αλλά αναγκαστήκαμε και το κάνουμε για το καλό του κόσμου.» Τον εαυτό του και τους συνεπισκόπους του εννοεί με τον όρο «Εκκλησία» λοιπόν. Δεν έχει όμως το θάρρος να πει «να κάνΕΤΕ υπακοή σε εμάς τους Επισκόπους που είμαστε η Εκκλησία», αλλά λέει «να κάνΟΥΜΕ υπακοή στην Εκκλησία». Δηλαδή να κάνει και αυτός υπακοή στον εαυτό του !!

Ξέρετε τί ωραία «υπακοή» είναι αυτή; Να κάνεις ό,τι σε συμφέρει και μετά να το παρουσιάζεις ως υπακοή στην Εκκλησία! 

Από εκεί και πέρα τί να περιμένει κανείς; Θα πρέπει να είναι έτοιμος να ακούσει και τα πιο απίθανα πράγματα. Λίγο ακόμα και θα μας πει ευθέως ο Σεβασμιώτατος ότι ο εκκλησιασμός σκανδαλίζει και καλό θα είναι να μένουμε σπίτια μας. Δεν καταλαβαίνει το κακό που προκαλεί όταν προσπαθεί να δικαιολογήσει με τα πιο άσχετα παραδείγματα την στέρηση του εκκλησιασμού από τους πιστούς; Γιατί τώρα ο Καίσαρας να μην κλείσει τους Ιερούς Ναούς παραπάνω προφασιζόμενος τις δικαιολογίες που προβάλλονται εδώ;

Μπορεί να προβληματιστεί κάποιος για το ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΜΑΣΤΕ; Όταν λέγονται τέτοια πράγματα και δεν ακούγεται η αλήθεια από την πλειονότητα των επισκόπων, πού οδηγείται η Εκκλησία;

***

ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ

Μαργαριτάρια Λεμεσού Αθανασίου – 1 !

Αφήστε μια απάντηση