Ακαλλιέργητοι μορφωμένοι!
ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΦΑΣΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΗΣ ΣΚΕΨΗΣ
Tου Vincent Mathieu*
Μετάφραση – επιμέλεια από τα γαλλικά, εύρεση εικόνων, λεζάντες και σημειώσεις: Χρυσούλα Μπουκουβάλα
Μία επιστημονική κοινωνία δεν μπορεί να είναι σταθερή χωρίς μία παγκόσμια κυβέρνηση. Μία επιστημονική ολιγαρχία είναι καταδικασμένη να γίνει ολοκληρωτική. Το σύστημά της θα βασίζεται κυρίως σε δόγματα. Όποιος αμφισβητεί τα κυβερνητικά δόγματα θα αντιμετωπίζεται ως στασιαστής. Ακόμα κι αν ο βίος τους είναι άθλιος, όλοι θα πιστεύουν ότι είναι ευτυχισμένοι γιατί η κυβέρνηση θα τους έχει πείσει γι’ αυτό.
Μπέρτραντ Ράσελ, «Η επίδραση της επιστήμης στην κοινωνία».
Η ιδέα μιας ανθρωπότητας που εξουσιάζεται από μια πολιτική δομή εναρμονισμένη με πολύ διπλωματικό τρόπο, είναι βεβαίως ελκυστική. Τα γραπτά του Τόμας Μορ (Thomas More) 1 μας κάνουν να πιστέψουμε ότι είναι ρεαλιστικό να τείνουμε προς έναν κόσμο όπου τα κρατικά και τα λαϊκά συμφέροντα συγχωνεύονται, προκειμένου να αποφευχθούν συγκρούσεις και διαρκείς εντάσεις.
Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η διεθνιστική και ομόσπονδη ουτοπία έχει ελάχιστες πιθανότητες να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα του λαού σε βάθος χρόνου. Αυτό το σχέδιο υλοποιείται μπροστά στα μάτια μας, σήμερα, με καθόλου δημοκρατικό τρόπο, ενώ είχε συλληφθεί ιδεολογικά ήδη από το 1912…
Συνεχίστε την ανάγνωση του άρθρου πατώντας ΕΔΩ